Rezultatele Etapei 3 - 01/01/2022-31/08/2022 

    Etapa 3 - Dezvoltarea aplicatiilor digitale utilizate pentru promovarea si diseminarea rezultatelor

  • 3.1 Dezvoltarea aplicatiei de realitate virtuala utilizand sistemul de realitate virtuala achizitionat in cadrul proiectului
  • Aplicatia de realitate virtuala este disponibila la adresa de mai jos

    link -> Aplicatia de realitate virtuala

    Aplicatia de realitate virtuala este compatibila cu o gama larga de sisteme de realitate virtuala, aceasta se poate de asemenea folosi si in modul desktop, control fiind realizat din tastele WASD si mouse.

    Pentru a facilita diseminarea rezultatelor, a fost dezvoltata de asemenea si o aplicatie compatibila cu Meta Quest 2, aceasta este in formatul APK.

    link -> Aplicatia de realitate virtuala pentru Meta Quest 2

    Aplicatia compatibila cu Oculus Quest 2 este prezentata in videoclipul de mai jos.

  • 3.2 Dezvoltarea aplicatiei de realitate augmentata utilizand ochelarii de realitate augmentata achizitonati in cadrul proiectului
  • Aplicatia de realitate augmentata compatibila cu Hololens 2 este disponibila la adresa de mai jos

    link -> Aplicatia de realitate augmentata pentru ochelari

    Aplicatia este in format APPX, specific Microsoft Hololens 2

  • 3.3 Dezvoltarea aplicatiei de realitate augmentata compatibila cu telefoane si tablete
  • Aplicatia de realitate augmentata compatibila cu telefoane si tablete este disponibila la adresa de mai jos

    link -> Aplicatia de realitate augmentata pentru telefoane si tablete

    In linkul de mai sus se gasesc si cartonasele utilizate de catre aplicatia de realitate augmentata, aceastea sunt disponibile in romana (markers_ro.pdf) sau engleza (markers_en.pdf). Acestea se pot tipari sau se pot deschide pe un alt ecran pentru a interactiona cu modelele 3D restaurate digital.

  • 3.4 Diseminarea rezultatelor
  • 1. Comes, R.; Neamțu, C.; Mateescu-Suciu, LilianaBuna, Z.L.; Bodi, Ștefan; Popescu, D.; Tompa, V.; Ghinea, R. ENHANCING ACCESSIBILITY TO CULTURAL HERITAGE THROUGH DIGITAL CONTENT AND VIRTUAL REALITY: A CASE STUDY OF THE SARMIZEGETUSA REGIA UNESCO SITE. J. Anc. Hist. Archaeol. 2020, doi:10.14795/j.v7i3.561. (indexare ERIH PLUS) -> Link

    2. Comes, R.; Grec, C.; Neamțu, C.; Găzdac, C.; Mateescu-Suciu, L. Intangible Heritage?…not Anymore from Photo to 3d Printed Cultural Heritage Assets Replicas the Two Missing Iron Discs from the Dacian Hillfort of Piatra Roșie (Romania). J. Anc. Hist. Archaeol. 2021, 8, 134–143, doi:10.14795/J.V8I1.622. (indexare ERIH PLUS) -> Link

    3. Comes, R.; Neamtu, C.; Grec, C.; Levente Buna, Z.; Găzdac, C.; Mateescu-Suciu, L. Digital Reconstruction of Fragmented Cultural Heritage Assets: The Case Study of the Dacian Embossed Disk from Piatra Roșie. Appl. Sci. 2022, Vol. 12, Page 8131 2022, 12, 8131, doi:10.3390/APP12168131. (indexare WOS Q2 factor de impact 2.83) -> Link

    4. Comes, R.; Neamtu, C.; Grec, C.; Levente Buna, Z.; Găzdac, C.; Mateescu-Suciu, L. Digital Reconstruction of Fragmented Cultural Heritage Assets in Encyclopedia, ISSN: 2673-8392 (indexare BDI) -> Link

    5. Comes, R.; Neamtu, C., HEAD-MOUNTED DISPLAY WEARABLE DEVICES ERGONOMICS AND USABILITY, ACTA TECHNICA NAPOCENSIS-Series: APPLIED MATHEMATICS, MECHANICS, and ENGINEERING (în curs de publicare, lucrarea a fost prezentată în cadrul conferinței ErgoWorks 2022, indexare WOS)

    Participarea la evenimentul Ziua porților deschise Sarmizegetusa Regia (20 August 2022) cu echipamentele mobile

    Participarea la conferința ErgoWorks 2022 din data de 16-18 iunie, cu lucrarea “HEAD-MOUNTED DISPLAY WEARABLE DEVICES ERGONOMICS AND USABILITY” – autori Radu Comes și Călin Neamțu.

    -> Link conferinta